{11} ALWAYS REMEBER ME
Profile Stuff Affies Home Twitter

Thanks : Naimi
X O X O X .


Janganlah Sampai Ketagih!
Tuesday, March 26, 2013 | 3:32 AM | 0 comments

Assalamualaikum. Wuu lamanya tak update blog. Busy k haha. Oka. Harini lepas aku kobek kobek majalah Yezz. I found something interesting haha. Act pasal GAME. Tau? Yes Im the one of game lover. Racing racing punyaaaaaa :P 

Counter Strike

Atas tu salah satu game kesukaan aku haha. Aku tau orang yang dah ketagih game ni sampaikan makan, mandi, homework pun boleh lupa.
Here Im gonna show you negative effects of playing games :) Ready? Jom haha! 

  • Prestasi pelajaran menurun
A: "kau buat apa sampai ngantuk sangat ni?" B: "Aku main game malam tadi. Nak naikkan level aku tu. Aku bala bla bla." A: "Game?! Exam kan? Kau still main gme lagi." B: "Lek ah. Result ok punya." Seminggu kemudian ... A: "Acane exam? ok?" B: "Hm. Result aku teruk. Ada 4 gagal." 

 Haa nampak? Main game sampai lupa semua. Main game boleh tapi study jangan lupa okay. *note to myself and others*
  • Radiasi otak
Terlalu lama menghadap TV dan kpmputer akan mengakibatkan radiasi berbahaya yang mampu merosakkan saraf mata dan mengurangkan fungsi otak. Bahaya gila ><

  • Berfantasi
Keseronokan bermain games dan fantasi yg ada dalamnya kadang kadang membuatkan kita terbawa bawa hingga ke realiti. Contoh ah kan, korang cuba bergaya dan meniru lagak game tersebut, memandu kenderaan berbahaya atau main game gusti. No wonder korang bergusti dengan kawan korang nanti. Act, aku pun pernah jugak cenni hahaha.

Okay done. Paham dah? Hope korang dapat ambik iktibar dari benda ni. Sory for those yang agak agak terasa kan. Tak bermaksud okay. Main game boleh tapi jagan la sampai ketagih macam ni. Okay byeee :* 

No motif hahaha -..-