{11} ALWAYS REMEBER ME
Profile Stuff Affies Home Twitter

Thanks : Naimi
X O X O X .


Apabila pencuri menganjing --'
Friday, August 3, 2012 | 5:17 PM | 2 comments

Anneyong haseyo. Sory bahasa aku kasar sangat . Lame kan kan tak update blog. Biaselah penat bulan puase nih. Exam pun dah nak dekat. Satu hapak pun tak study. Bapak rajin ah. Hahaa :D Ok back to the topic. Apakah pencuri? Pencuri ialah manusia yg tidak gentar dlm melakukan jenayah pencuriannya dan hukum mencuri ialah HARAM. (1 Markah) .

Ape usha usha ? Handsome tak pe jugak :D
Actually aku nak cerita pasal kecurian kat asrama tu. Lagi lagi dorm aku. *NotNeedToMentionDormMane* . Pencuri pertama sudah pun diketahui dan alhamdulillah sudah berhenti melakukan jenayah nye yg tak menguntungkan tu. Tapi rupe2nye ade lagi melaun yg tersembunyi dan aku salah seorang daripada mangsa si 'comel' tu.

Antara barang aku yg hilang , Duit syiling selalu, duit kertas jaranglah, baju tshirt, tudung sarung, krim muka :/ Bnayak kan ? Aku jadi magsa dia sejak tahun lepas sampai sekarang. Harap harap penderitaan nih akan berhenti next year.

Bile balik rumah je mesti khabar nih yg aku cakap kat mak aku " Mama, ade barang hilang." Hrm, mengamuklah mak aku. *Act,TakdeLeeMengamukMane.

Apakah? Wajibkah aku yg menjadi magsa si melaun tu je? *LaguSedih* Memang betul kecurian bende biase di asrama tapi melampau lee sampai setiap bulan asyik kene beli barang baru je. Haup lee parents aku centu. Im hoping hukum hudud dijalankan di Malaysia. Mesti tak de kecurian yg berlaku. Tapi tulah nak buat acane Malaysia menggunakan hukum barat. Hukum Allah no one care.

Pesanan untuk Si Stranger :

Sini meh aku tangkap gambar kau pencuri ! 

 Dear stranger, awak yang saya pun tak tau sape. Saya mohon jasa baik anda menyerah diri dan pulangkan barang barang yg awak ambik. Tak baik ah curi curi nih. Kalau nak bleh pinjam kan. I know awak Islam, dan awak pun mesti tau yg mencuri itu dosa besar dan Haram di sini agama Islam. Im begging to you dear. Aku dah penat ah asyik beli barang baru je. Aku bukannye kaya bebeo nak beli bende baru je. Btw, kebal gilaa awak kan. Yelah, aku rase bace yassin , solat hajat , minum air yassin, angkat sumpah bape kali dah. Kire bersyukur lah Allah belum bagi ape hukuman kat kau. Tapi ingat hukuman dunia mungkin kau terlepas hukuman kat akhirat takde sape boleh lepas. Aku doakan kau dapat hidayah dah petunjuk daripada Allah :')