{11} ALWAYS REMEBER ME
Profile Stuff Affies Home Twitter

Thanks : Naimi
X O X O X .


Anda cari pasal? Makan kaki nak? :)
Sunday, July 1, 2012 | 1:12 AM | 0 comments

Anneyong haseyo. Hai hai, lame giloo tak update blog. Last update pasal cikgu tu. Nih pun dapat idea dari budak cantik nih --> Aqilah cunss . Hari nih dah ahad kan? Hrm , asrama pun panggil balik. Takpelah lumrah pelajar asrama cenggini lee .
 
Alolooo comel nyeeee >.<
comel nyeee baby tu . Tapi aku takde lee terok sangat centu. Ok, back to the topic. Cari pasal nih ade macam macam kann :) Such as , kutuk kutuk belakang, ambik without permission atau kata kasar mencuri, mulut tak jage dan macam macam lagi lah kan.



Kutuk kutuk belakang
Act , kutuk kutuk belakang nih normal ah. Kite selalu kate "ape barang weh kutuk kutuk belakang face to face ahh" Hak alah weh, kalau cakap depan depan pun kau marah jugak kan. Lagi bertambah marahnye. Bukannye bagitau face to face kau teros maafkan dia. Kadang kadang maybe org tu tak puas hati dengan kite, dia takut nak terus terang so dia luahkan lah kat bestfriend dia. Tapi sometime kutuk belakang nih pun tak elok jugak . Yelah , depan baik kalah malaikat bile belakang amboiii kalah setan. Kesimpulannye, cakap je kat orang yg kite tak puas hati tu elok elok jgn lah teros marah je. Maybe org tak boleh terime tapi mungkin lame lame dia boleh muhasabah diri. Sape tau kan :) 

Ambik barang tanpe izin atau mencuri
Okay, nih aku pantang . Sakit hati oh bile barang hilang. Rase macam kalau jumpe pencuri tu nak je lumat lumat cili yg blender tu kat muke dia. Simbah asid pun bolee. HAHA :D Banyak kali jugak lah aku hilang barang kat asrama. Dari form1 sampai sekarang. Dan aku harap sgt tahun nih tahun akhr lah barang aku hilang. Aminnn. Pencuri nih memang licik tau. Lagi lagi kat dorm aku. Dah buat solat hajat, bace yasin, minum air yasin tapi tetap tak jumpe. Woww ! Kebal ah kau pencuri --' Ingin ku tegaskan disini, kalau nak pinjam tu boleh. Tapi janganlah sampai amik suke hati je. Dosa tau kan. Kalau hukum hudud tu dijalankan di Malaysia mesti takde sape nak mencuri kan? :) Haihh , Pesanan aku disini : Mencuri tu dosa, bawak malu family je dan nak boleh pinjam :')

Tolong kawal lidah anda 
Bende nih memang kadang kadang paling kite benci. Yelah kan pepatah ade mengatakan disebabkan pulut santan binasa sebabkan mulut badan binasa. #EhYeke? Hahaa , tibai ah . Kat sch aku tu ramai je mulut macam longkang. Sakit hati jugak kekadang bila dia cakap pakai lepas je tapi sabar je ah kan. Aku tau ramai yg mengalami bende nih dan senjata nye ialah SABAR. Bukankah allah bersama org yg sabar ? :) Jadi, jagalah mulut anda sebagaimana anda menjaga nyawa anda. Jangan nak org je jaga perasaan kite . 

Eh, kau kalau nak boleh mintak kan? 
Ape bende nih ? Hahaa . Pernah tak alami macam kite tengah pegang makanan nih atau minuman tengah syok syok mencekik tiba tiba sorang kawan kite main kebas je dan 'ngap' masuk mulut dia? Eh ? Annoying weh ! Buat muke tak salah pulak tu lepastu dah kite perli dia 'aku tak bagi kata putus pun lagi' dia boleh ambik lagi . Apekah itu ? Aku banyak kali lah jugak kene tapi tu ah kang aku marah merajuk bawah sofa . Haaa ? *Cengkerik* Orang macam nih aku nasihatkan campak laut je lah . Buat bengang je. Hahaa , yelah kan dah marah pun dia sebat jugak penyelesaiannya campak laut lah selesai masalah. *TepukTangan*

Hahahaa . K dah habiss . Acane agak agak ok tak tips mengarut aku nih? Hahaa. Ok ok, I've got to go. Jumpe lagi 2 mingu lagi. Bajet macam ade yg bace je kan . Ok byee :) 

Byeee nak balik hostel :(

p/s : Aku benci adik aku sebab dia suke cari gadoh yang over >.< #AkuKejam ?