{11} ALWAYS REMEBER ME
Profile Stuff Affies Home Twitter

Thanks : Naimi
X O X O X .


Jodoh tu secret Allah :'D
Saturday, March 17, 2012 | 1:20 AM | 1 comments

Anneyong haseyo . Amboi esok dah nak balik hostel terus tarik muncung kan Farah . Alahai weh , sape lah nak balik sane tu . Nasib baik lah aku dah bayar kalau tak bile bile mase je aku boleh buat mcam rumah sendiri . Haha . Okay , enough Farah . " sweet kan Allah , dia nak bg suprise kat kita"  Aku ambik ayat nih dari satu page kat FB aku . Serios ayat ayat dia memang power . Ok , couple tu bukanlah lagi keperluan kite but kemestian . Rite ? Pernah tak kite merase menyesal dgn ape yg kite buat ? Mesti ade yang penah ade yang tak kan :') Sokay . Anda pernah tau tak ape akan jadi lepasni ? No kan . No one know ape yg akan berlaku setiap hari kan . Sebab tu lah jugak Allah rahsiakan jodoh kita :') 

'Kita hanya merancang Allah yang tentukan' . Ok , biase dengar kan ayat cenggini . Jodoh juga begituu Allah yang rancang . Merancang jodoh pasti akan dimulakan dgn perkenalan kemudian alam percintaan dan seterusnya diikatkan dalam perkahwinan . Dalam percintaan pasti ade yang mengambil mase bertahun tahun dan itu mnyebabkan kite pasti yg dia lah jodoh kite tapi sebaliknye yang berlaku . Kite dengan excitednye pasti tu jodoh kite but banyak percintaan without perkahwinan . Kadang kadang ade yang bercinta bagai nak rak tup tup si perempuan terjumpe exboyfie dia dan tak sampai bape tahun mereka kahwin . And then si lelaki nye mula lah frust menonggeng . Tu lah jodoh name nye . Kalau bukan jodoh bercinta 2 , 3 ribu tahun pun tak kawin jugak . 


*SEKUAT mana kita setia SEHEBAT mana kita merancang SELAMA mana kita menunggu SEKERAS mana kita bersabar SEJUJUR mana kita menerima jika Allah tidak menulis jodoh kite bersama dia kita tetap tidak akan bersamanya :) 

Kadang kadang kite sentiasa dengar kan cinta selepas berkahwin itu lebih indah . Tapi sekarang kite lebih suke kan bercinta sebelum menikah . Ye memang betul bercinta sebelum nikah indah sebab kite dah kenal dia kan but cinta sebelum nikah nih lah yang boleh membawa kepada maksiat . Siapapun jodoh kita , kita tak boleh hanya duduk menunggu & berserah sebab kita di tuntut berusaha, berdoa & Tawakal. Jodoh memang rahsia Allah .  tapi rahsia yang akan ada jawapannya juga cuma perlu sabar. Lambat atau cepat Allah tahu apa yang terbaik untuk kita . Ingatlah Allah tak pernah bagi kita yang buruk , Allah sentiasa berikan yang terbaik untuk kita . Cinta Allah kerana Allah berpisah tidak gelisah , bertemu tidak jemu . Ukhwah itu indah apabila bertemu dan berpisah kerana Allah .  Cintailah Allah kita susah dan senang , InsyaAllah kita akan mendapat jodoh insani yang juga menyintai Allah dan boleh bimbing kita ke jalan keredhaan Allah . InsyaAllah  . Akhir kata , cintailah seseorang itu kerana Allah nescaya hidup mu akan diberkati . Kite tak reti nak nasihat banyak banyak ini je mampu . Ok :) 


Ya Allah, jika aku jatuh cinta , cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu .

Ya Muhaimin , jika aku jatuh cinta , jagalah cintaku padamu agar tidak melebihi cintaku pada-Mu . Ya Allah , jika aku jatuh hati izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu , agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta.

Ya Rabbana , jika aku jatuh cinta , jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati-Mu . Ya Rabbul Izzati , jika aku rindu , rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu. Ya Allah jika aku rindu , jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurga-Mu.

Amin Ya Rabba Alamin