{11} ALWAYS REMEBER ME
Profile Stuff Affies Home Twitter

Thanks : Naimi
X O X O X .


Bertudung tapi Berbaju Ketat ?
Friday, March 16, 2012 | 4:06 AM | 0 comments

Anneyong haseyo . Ok , lagi berape hari je kan nak sch . Alahai , malas dehh . Ok ok back to the topic . Sekarang nih ade macam macam fesyen kan . Dan baju yg jarang gile pun makin bayak . Seriosly aku pelik , orang pakai tudung nak bergaye atau nak tutup aurat ? Peliss pikirkan betul betul . Bile aku pegi mane mane pun aku akan jumpe at least 3 lah org yang baju dia ... terserlah tau segalenye . Bukanlah nak memalukan kaum hawa but ia benar benar terjadi rite . Aku yg sebagai perempuan nih pun tgok malu tau . 

Kejap . For example okayy : 

Okayy . See ! Awak , awak tak malu ke bile lelaki tengok . I as perempuan pun malu tau . Kalau macam tu same je lah macam awak tak pakai ape ape . Bak kate ustazah aku "Berpakaian tapi Bertelanjang" . Nih lah contoh terdekat . Bile aku nampak org pakai macam nih rase nak sound je "Akak , akak takde baju yg ketat lagi ke?" Tapi aku fikir aku hormat je tau . Pelis lah awak awak semua . Kite as perempuan ade batasan nye untuk berpakaian . Berfesyen boleh . Tapi aurat kene jage dari mate mate lelaki . Nih lah yg menyebabkan berlakunya kes kes rogol semua tu . Lelaki taknak pun buat semua tu tapi perempuan perempuan macam nih lah yg membuatkan si lelaki bertindak . Seriosly awak lebih cantik kalau pakai elok elok . 

Nih lagi satu example : 

Baju jarang pun dah banyak gile jualkan . Nih lah jadinye. Semalam aku pegi Tesco Manjung nampk org pakai cenggini lee . Tengok muke macam dah tua . Alahai weh , yg muda pun ade . Dah tau pakai cenggitu lalu pulak depan laki . Mane tak berkedipnye mate si laki tu . Dah lee laki laki tu bangladesh . Akak , akak dah lawa tau tapi baju akak tu je tak lawa . Di sini ingin aku pesankan : Nih aku copy dari satu link nih . 

Nafsu syahwat lelaki dan wanita kadar dan keupayaannya adalah berbeza. Nafsu syahwat lelaki aktif hampir sepanjang hayat tubuh badan mereka, manakala wanita akan menurun apabila terhenti pusingan haidnya. Pusingan haid terhenti dalam lingkungan usia 50an.Ini bermakna terdapat ramai kaum lelaki tua dan muda yang tercabar dengan perlakuan mendedahkan aurat ini dan disamping itu terdapat pula mereka yang sengaja mempragakannya atas alasan yang te rsendiri.

Perintah menutup aurat ini ditujukan kepada kaum muslimin dan muslimat sahaja. Manakala yang bukan Islam mereka diperintahkan Allah supaya mengenal Allah atau makrifatullah terlebih dahulu, kemudian barulah diikuti dengan perintah-perintah yang lain. Namun begitu kita berharap mereka yang bukan Islam juga hendaklah memakai pakaian yang bersopan ketika berada di tempat awam.


Kan . Jagalah aurat anda nescaya maruah anda terpelihara .  Aisyah r.a meriwayatkan bahawa Asma' binti Abu Bakar telah datang menziarahi Rasulullah dengan memakai pakaian yg nipis . Lalu Rasulullah besabda : "Wahai Asma' , sesungguhnya seorang perempuan itu apabila sudah datang haid tidak boleh dilihat melainkan ini sahaja (Baginda mengisytihar tangan dan mukanya) Kan . Aurat kite tangan degan muka je . Ok , sebelum aku lupe seorang perempuan jike dia membuka auratnye kpd lelaki ajnabi make dosenye akan beralih kpd suaminya , abgnya , adik lelakinya dan ayahnya . Tak kesian ke kat diorang :( Nih aku nak bagitau kau orang azab bagi perempuan . 

1)orang perempuan yang digantung dengan RAMBUTNYA dan OTAK dikepalanya mendidih.
azab bagi wanita yg: Tidak menutup rambutnya dari dilihat lelaki lain . 


3)org perempuan yg digantung dgn buah dadanya dari arah punggungnya dan air kayu zakum dituang kedalam kerongkongnya.
azab bagi wanita yg: menyusui anak org lain tanpe izin suami . 


5)org perempuan yg makan badannya sendiri dan di bawahnya terdapat api yg menyala-nyala
azab bagi wanita yg: suka berhias untk lelaki lain dan suka mengumpat . 

6)org perempuan yg memotong badannya sendiri dengan gunting-gunting dari neraka. azab bagi wanita yg:  memashurkan dirinya di kalangan orang ramai , supaya orang akan melihat perhiasannya . Dan setiaporang yang melihat akan tertarik kepadanya sebab perhiasan yang dipakainya .  
Kesimpulannya , awak tak takut ke dgn azab azab tu . Ok , pesanan penaja : SEBELUM UPLOAD GAMBAR DALAM FACEBOOK PASTIKAN AURAT TERJAGA :) 


p/s : Sory awak kalau ade yg terase . Serios takde niat nak perli tapi nak nasihat . Sedih tgok fesyen yg tak cukup kain nih :(