{11} ALWAYS REMEBER ME
Profile Stuff Affies Home Twitter

Thanks : Naimi
X O X O X .


Majlis Ihtifal Bahasa Arab :)
Saturday, June 25, 2011 | 12:29 AM | 0 comments

assalamualaikum (tak jawab dosa) . haa ! ape bende majlis ihtifal tuu ?
haha ! mybe ada yang tak tahu apa maksud diaa . alaa , koranx cari laa at kamus dewan edisi ke-4 . 
okay ! stop fara , sebenanye entry kali neh berkait rapat dengan diri aku . aku ade masok pertandingan neh mse hary selasa bukak skola cuti 2 minggu tuu. pertandingan neh anjuran ppd hilir perak . pertandingan neh disertai oleh :: 
  • NUR FARAH IWANA ABDULNASSER (1KAA)
  • HASNAH UMMIRAH (3KAA)
  • HUDA NADIRAH ADNAN (2KAA)
  • AMIRUL FAIZ (3KAA)
  • HIKMAH (2KAA)
  • NUR ALIYAH RAHIM (3KAA)
  • NUR AFIFAH KHALID (3KAA)
  • NUR SYAFINA WAHIDUN (2KAA)
  • MUHAMMAD LUQMAN SAMRIN (3KAA)
  • NUR HUWAINA ALIA (3KAA)

 ha ! nmpx orang2 dia ats ? nehh laa manusia2 yang amek bahagian dalm pertandingan neh . dea ade beberape kategori , yang aku ingat----> alhiwar (prbualan) , kalimatus sobah(syarahan) , kuiz  ade due tpy aku tak ingat nme nye . tuu jea laa kategori2 yang aku ingat . aku masok kategori alhiwar . yang masok alhiwar aku , kak hasna dengan kak huda .  tajuk perbualan kitoranx persediaan menghadapi peperiksaan . nakk tau macam mane aku dipilih ? okey ! mase tuu aku tak ingat hary ape ade subjek bahasa arab . tibe2 ustaz ckp pasl pertandingn , kitoranx (budakk kelas aku) takk tau pertndingn ape . ustaz cakap spe yg nak msok tuls nme . aku yg pantang denga perkataan pertandingan tros tuls nme aku . esok nye tbe2 terlintas at fikiran aku untuk tanye at ustaz pertandingan ape sebenanye . ustaz ponn jwb laa . mle2 ustaz bagy satu teks syarahan at sume budakk yang tuls nme dea . aku dengan soranx kawn aku neh yang mmg gile nan syarahn tros menghafal . budakk laen yang amek ketas tuu hnye simpan kemas ketas tuu at fail doranx . mse hary khamis ustaz panggil ustazah rita rizana merangkap ustzh yang akn hanta org2 yang mngmbil bhgian . ustazh akn memilih budak2 yang bgos . jady mse subjek b.a tuu budakk yg amek bhgian sume msok kls 1KAA sbb pemilihn nye at kls aku . dr budakk 3KAA smpy 1KAA yg msok mnruskan usaha . (eceh) . ble da lps abes pemilihan tuu . kak hikmah terpilih untuk masok kalimatus sobah . aku sedikit kecewe lhaa sbb neh peluang yang aku tunggu . tbe2 nme aku dipanggil oleh ustazh kte ny aku masok alhiwar . kagum laa jugaa cz aku soranx budak form1 yang melibatkan diri . pastu bile da dapad teks hiwar tuu , ape ag sepnjang cuti 2minggu hafal jee laa . bukak skola hary selasa tuu da pertandingan nye . perghh ! memang rase nak meletopp jantung nehh . sepanjang hary isnin tuu aku tak belajar sbb dr pagi sampai balek sambong pulakk mase prime session melatih bende tuu at bilek PPSMI . esok nye hary selase , sme jugakk dari pagi smpai pukol 12:30 melatih pas2 balik asrma siap2 pegi skola balek dann bertolakk . kitoranx budak perempuan yg masok naek kete ustazah rita . kereta innova . mase pertengahan jalan tibe2 ade polis . kebetulan kete tuu da terlebih muatan jady ustazh turunkan aku , kak waina dengan kak ieka at depan skola agama jaln nak pegi sabak bernam . hehe :) pandai ustazah . ps2 leps road block tuu ustazh amek kitoranx blek . sampai jee at skola yang bernma SMK SERI PERAK . lege , tapy bile tgok peserta2 dea , waaa ! cuak aku datang balekk . peserta alhiwar kene masok dewan besar . memanglaa hebad2 persembahn dioranx . bile time aku , kak hasna , kak huda naek pentas perghh aku ase cam nak amek parang hiris jantung aku bagy juri tuu tgokk . nakk tercabot taoo ! aku kene bagy salam mase prtndingn tuu tbe2 mse aku nak bagy salam mikrofon tuu tak berfunsi rupe-rupenye aku tak tekan butang on . BHAHA ! malu gilee . pstu mle laa lakonan kitoranx . tapy yang paleng aku malu aku tibe2 lupe dialog mse dialog yang ke5 . haha ! tapy seb baek aku cover . bile da turun dari pents bru lege . ps2 untuk mengelak malu aku dengan kaka 2 orang tuu kuar laa . aku terjupe pulakk  dengan besties aku aina dengan syida . bestt ! kitoranx jalan2 laa ps2 cadang nak tgok kak hikmah bersyarah at dewan asram . ps2 ble kitoranx baru nak melangkah msok ade beberape orang budakk comel takk kasik . kitoranx ponn bla laa . maluuu gilaa ! ps2 pk blek npe takk bole msok . rupe-rupenye tuu aspura .HAHAH ! adoyaii , bile tibe acre nakk bagy tau no. bpe tuu . berdebar sangadd . smk seri perkasa dapadd no 4 . hux3 ! sdehh :'( tapy redha jee laa . taon dpn aku cadang nak masok lagyy klo ade pertandingan pape . ble tyme nakk blek tnye2 peserta2 sperk sume kalaa dengan pertandingan masing2 . Paan jee yang menang tuu ponn no2 . dea masok pertandinan qiraat . hebadd lhaa kaw ! tanhiah aww :) bile balek asrama sume muke penatt + frustt + kecewe . HAHA ! tu je laa cite aku . takk segempak mane ponn . okey ! see you next time ;) bubbye , assalamualaikum